14 лютого - День усіх закоханих!

Масляна в 2017 році:

 прикмети, ворожіння, чарування

Масляна - одне з найдавніших свят, що збереглися в сучасному календарі ще з часів язичницької Русі. Народна пам'ять береже безліч масляних обрядів, ритуалів і ворожінь. У 2017 році Масляна розпочнеться 20 лютого і закінчиться 26 числа.
Прикмети на Масляну
Насамперед, Масляна - час поминання покійних. І перші млинці, спечені в понеділок Масляного тижня, присвячуються предкам. Замішувати тісто і пекти млинці слід в мовчанні, перебираючи в пам'яті обличчя рідних, згадуючи їх слова і вчинки. Перший млинець їсти не можна: його слід розкришити на вулиці для птахів. За стародавнім повір'ям, птахи, поклевав частування, відлетять в небеса і попросять Господа за вас і ваших близьких. А ввечері зберіть всю сім'ю за трапезою. Це зміцнить сімейні узи і дасть вам надійний захист предків.

Ворожіння на Масляну
Млинцеве гадання можна провести, запросивши друзів. Зробіть різні начинки: солодку, солону, гостру, прісну, в кілька млинців покладіть по сухій фасолинке. Поверніть млинці і викладіть на блюдо. Кожен з присутніх за столом вибирає по одному - начинка підкаже, що його чекає. Солодка - до радості, гостра - до бурхливого життя, солона - до серйозної роботи, прісна - до життя без змін. А фасолинка - до грошової удачі.
Ще одне ворожіння на Масляну проводили не на млинці, а на пирозі: таким способом можна вивідати, чи виповниться до наступної весни ваше заповітне бажання. Спечіть пиріг, накрийте серветкою, дайте охолонути. Візьміть ніж, занурте його в святу воду, витріть серветкою, якою накривали пиріг, зі словами:
«Як з ножа вода, так з дому худоба. Їмо пироги царські та боярські. Дружок-пиріжок, відкрий мені слово».
Тепер окропіте пиріг святою водою і застроміть в нього ніж. Якщо ніж залишиться стояти прямо - змін чекати зарано. Якщо нахилиться в вашу сторону - бажання збудеться, якщо ви самі себе не заважаєте. Якщо ніж відхилився від вас прямо чи праворуч - не збудеться. Якщо ніж відхилився вліво від вас - все чудово, чекайте виконання мрії. Якщо ніж впаде - до невдачі.

Як на Масляну захиститися від пристріту і псування
На Масляному тижню можна провести ритуал очищення від негативу, пристріту. Для цього необхідно зліпити сніжку, роздягнувшись, встати в тазик і обкатати себе снігом з голови до ніг, читаючи змову:
«Страсті, пристрасті, вийдіть, вилліться з раби Божої (ім'я). З буйної голови, з завзятого серця, з білого тіла, з червоної крові, з чистого живота, з рук, з ніг, з жил, з пожив. Не я виганяю пристріт-псування, а Матінка Пресвята Богородиця зі своїми ангелами, архангелами, хранителями і покровителями за весь день, на всяк час, відтепер і до століття і на віки віків! Амінь!»
Воду, в яку перетвориться сніг, вилийте на перехресті.
Змова від заздрісників на Масляну
Щоб на цілий рік захиститися від заздрісників, напередодні Масляної, у неділю, тричі прочитайте змову:
«В ім'я Отця і Сина і Святого Духа. Богородиця Пані і ви, чотири євангеліста: Лука, Марк, Матвій і Іоанн Богослов. Врятуйте і збережіть мене (ім'я), оберегите і від думи лихий, від диявольської думки, від таємного погубления, від злого ока і очі сліпого, від заздрісного ока, хто чує і хто не чує, хто вголос кляне і хто пише доноси. Алатир-камінь лежить на одному місці, не чує, не бачить, ні стуку, ні звуку не боїться, ні від кого не ховається. Так би і мене ніякий звук, стукіт і слово не торкнулися, ні про яке псування я не запнулася. Слів моїх не отомкнуть, не відчитати. Ні в першому, ні останнім. Ключ. Замок. Язик. Амінь».
Змова на багатство
У понеділок, наступний за останнім днем Масляної, Прощеною неділею, вирушайте туди, де проходили гуляння, і постарайтеся знайти хоч копієчку. Піднявши її лівою рукою, скажіть:
«Йшла-йшла, та знайшла, як я (ваше ім'я) до цих грошей йшла, так щоб і гроші до мене йшли. Як нині багато людей було тут на честь чесної Масниці, так би завжди багато було у мене грошей. В ім'я Отця і Сина і Святого Духа. Амінь».
Заговоренную монетку зберігайте до наступної Масниці. Через рік залиште її там, де підібрали.



Коментарі