14 лютого - День усіх закоханих!

Чому читати модно в усі часи? Художній абонемент запрошує свого читача

Мотиви читання молоді – різноманітні. Читання для студентської молоді - це не тільки розвага, а й спосіб набуття культури, засіб розширення світогляду, можливість для інтелектуального розвитку, база для освіти. Ми знаємо, що наші студенти різні: серед них є люди із глибокими читацькими інтересами і ті, що тільки шукають свій напрям у читанні. За допомогою художньої літератури, студенти долучаються до досвіду людської історії, культурних цінностей. Для того, щоб робота з розвитку культури читання велася більш плідно, у науковій бібліотеці ТДАТУ постійно проводиться вивчення читацьких інтересів студентів. Для вивчення напрямів читання також проводиться аналіз читацьких формулярів. Яку ж художню літературу читають сьогодні студенти? Мова піде про читацькі запити на певні книги, які переважали в останні п'ять років. Аналізуючи читацькі запити на абонементі художньої літератури, ми отримали об’єктивну картину читацьких інтересів наших студентів. Лідером читацького попиту серед класичної літератури протягом останніх років незмінно є книги, що розкривають проблеми молоді: Е. М. Ремарк «Три товариші», «Життя в борг», «Тріумфальна арка», роман Д. Селінджера «Над прірвою у житі». Твори, в яких головними мотивами є честь і мужність - найбільш цікаві студентській молоді. Популярними є твори Д. Лондона, Е. Хемінгуея. Лірика, світ любовних відносин більш цікавить дівчат. Вони читають твори Ш. і Е. Бронте, Дж. Остен, К. Маккалоу, М. Мітчелл. Популярні і твори з філософським ухилом О. Уайльда і Р. Бредбері. Не перестають хвилювати розуми студентської молоді твори великих російських письменників, які давно стали класиками світової літератури : Ф. Достоєвського, Л. Толстого, В. Набокова, М. Булгакова. Останнім часом активізувався інтерес читаючої молоді до сучасних українських авторів - це письменники, які торкаються серйозних проблем сучасності: Ліна Костенко, В. Шкляр, а також молоді епатажні письменники: О. Забужко, І. Роздобудько, Л. Дереш, Л. Лузіна, А. і М. Дяченко та інші. Серед сучасних зарубіжних авторів студенти найбільш читають П. Коельо («Алхімік», «П'ята гора», «Одинадцять хвилин», «Щоденник мага», «Валькірії»), Р. Баха («Чайка», «Ілюзії»), Б. Акуніна (серію книг з Ерастом Фандоріним), Б. Вербера («Імперія ангелів»), Х. Муракамі («Полювання на овець», «Кафка на пляжі», «Хроніки заводного птаха»), М. Павича («Пейзаж, намальований чаєм» ) і багато інших. На піку читацького інтересу серед студентів зараз, безсумнівно, знаходиться найзагадковіший автор Дж. Фаулз зі своїми романами «Лялечка» та «Колекціонер», один з найпоетичніших авторів С. Рушді, письменник що зачіпає найпотаємніші куточки душі. Серед популярного жанру фентезі перше місце займає С. Лук'яненко зі своїми знаменитими «Дозорами», М. Семенова, О. Мазін із жанром «слов'янське фентезі». А серед зарубіжних авторів Дж. Толкієн, Р. Желязни, А. Сапковський. Викликає зацікавленість у молоді книга мелітопольської письменниці М. Саклакової «Шлях будь куди», яка теж написана в стилі фентезі. Інтерес до тих чи інших творів часто виникає після перегляду фільму, мюзиклу за сюжетами книг. Так сталося з книгами Віктора Гюго «Собор Паризької богоматері», О. Уайльда «Портрет Доріана Грея», М. Булгакова «Майстер і Маргарита», Л. Толстого «Анна Кареніна» (цей твір екранізували більше двадцяти разів режисерами різних країн, він має надзвичайну популярність у всьому світі). Сучасне життя диктує свої вимоги і для бібліотеки. Рекламування фонду художнього абонементу на презентації бібліотеки, запису нових читачів стало гострою необхідністю. Художня література надає сильний вплив на внутрішній світ людини. Читання художнього твору, сюжет якого збігається із сюжетами життя читача, дозволяє бачити шляхи виходу з ситуації, що створилася та веде до розв'язання емоційного конфлікту. Література нерідко краще вчить читача діалогу, правилам спілкування, самостійної творчості. Величезна сила художньої літератури і мистецтва традиційно використовується і як важливий фактор виховання і освіти студентської молоді, могутній засіб розвитку і збагачення його мовної культури. Вивчення читання наших студентів дає унікальну можливість краще зрозуміти їх інтереси, що допомагає знаходить найбільш ефективні форми праці по розвитку культури читання художньої літератури.

     Тетяна Кас'янова, провідний бібліотекар абонементу художньої літератури НБ ТДАТУ

Коментарі