14 лютого - День усіх закоханих!

Літописець українського простору

«Я не тому письменник українського народу, що вмію писати. Я тому письменник, що відчуваю обов’язок перед народом. Бог вложив у мої руки перо. Хай буде дозволено мені використати його для доброго, для потрібного
                                                                                                                                      Улас Самчук
20 лютого 2020 р. виповнюється 115 років від дня народження Уласа Олексійовича Самчука – видатного українського письменника, журналіста і публіциста, редактора, автора книг «Волинь», «Марія», «Кулак», «Чого не гоїть огонь», «Гори говорять», «Ост» та інші.
Ім’я Уласа Самчука (1905–1987) донедавна було добре знане за кордоном і майже не відоме в Україні. Тільки у роки незалежності його твори почали видаватись на Батьківщині, про нього заговорили літературознавці, з-за океану повернулись документи, рукописи та меморіальні речі письменника, українці змогли побачити закордонні видання його творів.
Улас Самчук був одним з перших в українській літературі, який привселюдно заявив про трагедію рідного народу в роки голодомору 1932-1933 рр., розповідав про формування нового покоління української інтелігенції у 20-ті рр., національно-визвольні змагання на Закарпатській Україні та української повстанської армії на Волині, змалював долю мільйонів емігрантів, розкиданих війною по світах.
Улас Самчук – автор 22 книг, у тому числі двох трилогій, а також значної кількості журнальних і газетних публікацій. У фондах наукової бібліотеки також є книги Уласа Самчука – «Марія» та «Чого не гоїть огонь».

Коментарі